Als Brammers beginnen wij met een frisse blik aan onze opdrachten. Niet gehinderd door gebaande paden en routinematige beslissingen kunnen we hierdoor verrassende resultaten boeken. Zo ook bij het project waar ik de afgelopen maanden voor de provincie en Brabantstad mee bezig ben geweest. De projectleider sport van de provincie vroeg me om met adviezen te komen hoe de economische spin-off van topsportevenementen in de provincie kan worden vergroot. Oftewel, in normaal Nederlands, hoe zorgen we ervoor dat het bedrijfsleven beter wordt betrokken bij deze evenementen en dat de vrijetijdseconomie er meer van profiteert?
Aangezien er al een hoop ideeën over dit onderwerp de ronde deden, ben ik stakeholders gaan interviewen. Want waarom zou ik het wiel opnieuw gaan uitvinden als de suggesties voor het oprapen liggen! Dus zodoende heb ik sportbeleidsmakers, citymarketeers, economen, sportbonden en zelfs twee lectoren sporteconomie van de NHTV en Fontys gesproken.
Niet alleen leidde dit tot een hoop interessante gesprekken en goede ideeën, ik merkte nog iets anders. Het verbeteren van de economische spin-off was namelijk niet het hele verhaal! Er zat nog een ander facet aan: het aanbod van sportevenementen in Brabant. Tenslotte, we kunnen onze evenementen wel beter uitnutten, maar wat als dit niet de goede evenementen zijn? Daarom ben ik niet alleen met de efficiëntie (spin-off) maar ook met de effectiviteit (aanbod) aan de slag gegaan.
Het eindresultaat werd met open armen ontvangen door de wethouders en gedeputeerde van sport. Niet alleen levert dit mooie kansen op voor de Brabantse sportwereld, voor mijzelf krijgt het ook spin-off in de vorm van een vervolgopdracht bij gemeente Eindhoven!
Wil je hier meer over weten? Mail me dan op matthijs@bramconsultants.nl en ik kom graag een keer langs om er meer over te vertellen!
Geef een reactie